lauantai 14. joulukuuta 2013

Pikkupikku taukonen..

Blogin uudelleen pitäminenhän alkoi hyvin :D Okei, oon ollut kiireinen ja laiska, ei oo vaan huvittanut kirjotella tänne kun niin paljon kaikkea. Mutta nyt saatte vähän kuulumisia!

Eli tosiaan marrasuusta asti olen hypellyt Riinalla. On mennyt ihan hyvin ja todella huonosti. Kerta kerralta kuitenkin paranee, vaikka oma esteistunta on aivan perseestä, jonka takia oon saanu paskottua mun polvet ja alaselästä/taijostain vasemman puolen. Riina on kiva hypätessä, tarpeeksi haastava ja tarkka ratsastajasta. Onnistuimpa kerran tippumaankin siltä, tosin se tapahtui verkkalaukoissa kun veti jäätävät pukkipomput, jatkoi laukkaamista normaalisti ja muutaman askeleen päästä veti uudestaan yhtä hirveät kulmassa. Siinä vaiheessa lensin komeasti voltilla suoraan jaloilleni hevosen eteen :D Eli ei käynyt kummemmin!

Kuvaajia ei ole oikein ollut, ekalla tunnilla Jenna videoi kaksi videota ja otti muutamia kuvia, sitten Saanan kaveri Venla otti kuvia yks tunti. Enempää ei ole kuvamateriaalia, mutta onpa edes jotain.

Koulutunnit on mennyt huonosti. Mulla on aivan alkeiskurssilaisen olo, tai oikeastaan pahempi, koska oon ratsastanut niin pitkään et luulis jotain osaavan. Marraskuussa menin Sillalla paljon koulua, enkä ikinä päässyt jyvälle siihen poniin ennen sen lähtöä. Riina on toinen millä oon mennyt paljon, ja sen kanssa sujuu ihan kivasti yleensä. Reilu viikko sitten menin tallin uudella heposella Fazerilla, ja keskiviikkona menin Helinällä. Mulla on vaan yksi kysymys enää jäljellä: Miten ihminen on voinut ratsastaa kahdeksan vuoden ajan niin päin persettä, eikä kukaan ole aikasemmin siihen puuttunut? Tekis mieli vaan luovuttaa, mut ei anna luonne kuitenkaan periksi.

Mun suurimmat ongelmat ratsastuksessa: Polvilla jännittäminen, pakaroiden jännittäminen, vatsalihasten käyttö. Jos jännitän vatsalihaksia, kaikki muukin jännittyy eikä siitä tule mitään. Ongelma on ehkä miten oppia käyttämään eri lihaksia eri aikaan?

Varsinkin estetunneilla Riinalla on ärsyttävä tapa puskea kylkiedellä ja kytätä ulospäin, kun en saa tappijaloillani pohkeita tarpeeks hyvin sen ympärille. Tässä siis liioitellusti liikutan mun jalkaa, ettei lähtisi puskemaan niin paljon :D



pukin jälkeen :D


  ^ c: Venla Loimuvuori

2 kommenttia:

  1. hyi saasta, minkä näköstä ratsastusta! : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerro toki lisää? :D Tossa on yks kuva sivulta, jossa voit nähä ratsastusta sadasosasekunnin ajalta, jossa siinäkin on selitys mm. mun jalan asennolle. Haluaisin kuullä mikä nyt on niin kamalan näköistä, ja tietenkin nimellä niin voisin jotain ottaa tosissanikin :)

      Poista